ДО 100-РІЧЧЯ ГАЗЕТИ «НОВОМОСКОВСЬКА ПРАВДА»: КОЛИ МИСТЕЦТВО Є ПОКЛИКАННЯМ

Газетна сторінка набуває цілісності лише тоді, коли вона художньо оформлена. Від виваженого, продуманого оформлення газети залежить вплив матеріалів на читача. Адже верстка та оформлення є своєрідними коментарями до змісту номера, вони сприяють вираженню ідеї з допомогою технічних і художніх засобів.

“Новомосковська правда” завжди славилася цілою плеядою талановитих майстрів-оформлювачів – Володимир Іванович Удод, Юрій Олександрович Нортенко, Віктор Григорович Татаринцев, Михайло Павлович Куюн, Віктор Михайлович Щепець, Петро Юхимович Гарбуз, Микола Власович Крамський, Іван Іванович Суїменко та багато інших, хто в повній мірі розкрив свої таланти в «Новомосковській правді».


Всі вони – багатогранні обдаровані люди, довершені майстри, митці від Бога, які завжди уміли оформити газету за законами естетики.

Віктор Татаринцев – один з найбільш яскравих Новомосковських художників. У його творчому доробку – не лише художньо-поліграфічне оформлення газет, книжок, а й чимало написаних картин та участь у багатьох виставках у Києві, Берліні, Москві, Баку, Тбілісі. А три роки тому Новомосковський історико-краєзнавчий музей провів яскраву персональну виставку картин Віктора Григоровича з нагоди його 80-річного ювілею. Він – лауреат міжнародних виставок «Сатира в боротьбі за мир». І досі неперевершені карикатури руки майстра, що регулярно публікуються в “Новомосковській правді”, знаходять жвавий відгук у читацькій аудиторії, бо б’ють, як мовиться, не в брову, а в око, особливо з питань стану комунального господарства міста.
Півтора десятка років працював Віктор Татаринцев в міській газеті, і зараз продовжує тримати тісні зв’язки з редакцією.

Юрій Нортенко. Це був не просто фотограф, а фотохудожник. Юрій Олександрович – то ціла епоха. Протягом 32 років його фотографії були в кожному номері “Новомосковської правди”. Він мав унікальну здатність фотознімком зупинити миттєвість, відобразити через свої фото внутрішній стан людини, її переживання. Мабуть, у кожному сімейному альбомі в Новомосковську знайдеться фото, зроблене Юрієм Олександровичем. Наголос він робив на людях праці. На редакційному мопеді, а згодом мотоциклі, літав по найвіддаленіших закутках міста і району, і встигав бути в числі перших там, де народжувалося щось нове, цікаве, перспективне.

Фотографія – не єдине життєве захоплення Юрія Олександровича, він, випускник університету мистецтв, гарно грав на багатьох музичних інструментах, десять років очолював знаменитий у 60-70-х роках духовий оркестр міського парку імені Сучкова.

До останнього подиху Ю.О.Нортенко залишався життєрадісним, сповненим оптимізму і іскрометного гумору. «Здрастуйте, це Юра Нортенко, спасибі за прекрасну газету», – і досі дзвенить у пам’яті його традиційне, з молодечим запалом, телефонне привітання.

…Оформлення газети — важлива ділянка творчості працівників редакції. За 100-річну історію журналістської практики в “Новомосковській правді” накопичено величезний досвід оформлення періодичних видань художниками-графіками, живописцями, карикатуристами, фотографами. Кращі традиції знаходять свій розвиток у сьогоденні нинішніми майстрами газетного дизайну.
Пропонуємо нашим читачам деякі роботи Юрія Олександровича Нортенка і Віктора Григоровича Татаринцева: