Юні волонтери з Новомосковська долучились до всеукраїнського проекту «План дій: учнівські соціальні проекти»

13 грудня у місті Дніпро в межах всеукраїнського проекту «План дій: учнівські соціальні проекти» відбувся дискусійний майданчик «Молодь обирає дію». Старшокласники Новомосковського закладу зальної середньої освіти №1, лідери учнівського соціального проекту «Добром зігріті» Грицай В., Штефан А., Пєнкін І. також були запрошені на захід. 

Загалом на захід було запрошено близько 60 старшокласників Дніпропетровської області аби познайомитися з соціальними проектами своїх одноліток, молодіжними ініціативами та громадськими організаціями міста, дізнатися, як вони можуть долучитися до їхньої роботи.

Проект «План дій: учнівській соціальні проекти» виконує організація «Вчителі за демократію і партнерство» у межах Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. В межах проекту близько 50 команд старшокласників з 5-ти областей – Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Запорізької та Івано-Франківської – навчаються та реалізовують власні соціальні проекти. У Дніпропетровській області участь у проекті беруть дев’ять шкільних команд: Першотравенська школа № 2, Кам’янська школа №12, школа №2 міста Покров, Новомосковська школа №1, Томаківський навчально-виховний комплекс №1, Петриківська школа, Школа села Молодіжне, Богданівська школа та Межівське професійно-технічне училище.

Про саму організацію та соціальні проекти присутнім розповіла експерт, автор й тренер освітніх проектів неурядової організації «Вчителі за демократію та партнерство», кандидат педагогічних наук, вчитель-методист Тетяна Ремех.

Також на початку заходу перед присутніми виступили експерти, які розказали школярам про ініціативи своїх організацій, а пізніше вони працювали з молоддю над різними ідеями та допомагали за короткий час створити план втілення того чи іншого соціального проекту. Такими експертами були: Ірина Авдєєва, голова правління, та Валерія Малашенко, менеджер молодіжних проектів з громадської організації «Нове бачення» – про всеукраїнський дебатний рух; та Сергій Таран, голова громадської організації «Молодь Дніпра».

У Дніпропетровській області участь у проекті «План дій: учнівські соціальні проекти» беруть дев’ять шкільних команд. На спеціальних тренінгах впродовж осені вони навчалися проектної роботи, командобудуванню та реалізуванню своїх ідей. Дві найактивніші команди нашої області на даному дискусійному майданчику вперше представляли результати своєї роботи над проектами, а саме команда з Новомосковська та команда з Першотравенська.

Старшокласники Новомосковського закладу зальної середньої освіти №1, лідери учнівського соціального проекту «Добром зігріті» Грицай В., Штефан А., Пєнкін І. в межах проекту «План дій: учнівські соціальні проекти» самостійно виготовляли сенсорні дошки (бізіборди) для дітей з особливими потребами. Діти розповіли про свій соціальний проект, про його значимість та про те, як залучали до флешмобу виготовлення бізібордів інших учнів своєї школи. Діти також відмітили те, що на реалізацію даного проекту не було витрачено жодної копійки. Всього в рамках проекту було виготовлено 30 бізібордів.

Першотравенська школа №2, з соціальним проектом велопарковок біля школи «Cycle parking», також презентувала свою роботу. Діти представили увазі присутніх основну ідею свого проекту та розповіли про проведення благодійного велозабігу, завдяки якому їм вдалося зібрати 1880 грн. на подальшу реалізацію проекту встановлення велопарковок.

Після завершення презентацій проектів, учні цих двох команд також долучились до експертів майданчика й допомагали своїм одноліткам з інших шкіл.

Всі присутні на заході школярі були поділені на 6 команд, кожна з яких за досить короткий час повинна була придумати план реалізації власного соціального проекту.

 Організатори заходу намагалися розділити учнів на різні команди, аби ті знайшли однодумців серед інших школярів та навчилися разом реалізувати власний соціальний проект. Головне завдання, яке стояло перед старшокласниками – це визначення ідеї власного соц.проекту, визначення своєї ролі у команді та візуалізація задуманого на папері.

Юні учасники дискусійного майданчику вчилися командобудуванню, шукали у кожному й кожній «скарби» – найефективнішу роль у команді, тренувалися планувати покроково реалізацію проекту та ін.

Спостерігаючи за роботою школярів було чітко видно, як кожен з них активно бере участь у формуванні спільної ідеї. Діти, фактично не знаючи один одного, працювали як одна добре злагоджена команда. Кожен із представлених проектів був добре обдуманий та мав чіткий план реалізації. Воно й не дивно, адже основна мета всеукраїнського проекту «План дій: учнівські соціальні проекти» – розвиток навичок громадянського активізму учнівської молоді через освіту та безпосереднє залучення їх до локальних соціальних проектів і громадянських ініціатив, а також створення власних соціальних проектів, спрямованих на розв’язання проблем місцевої громади.